נתניהו בדיון 40 חתימות: "ראש ממשלה מחליפים בקלפי"

איתי גדסי No Comments on נתניהו בדיון 40 חתימות: "ראש ממשלה מחליפים בקלפי"

ראש הממשלה במליאה: "איראן יודעת היטב שאנחנו לא נשלים עם התבססות שלה בסוריה וגם ידידנו בוושינגטון ומוסקבה יודעים. אנחנו ניצבים כתף אל כתף עם מדינות במחנה המתונות בעולם הערבי. גם מול סכנות האיסלאם הקיצוני" • יו"ר האופוזיציה לנתניהו: "אם היית ראש הממשלה כשסאדאת הודיע שהוא מוכן לבוא לארץ, היית בורח"

צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת קיימה דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פי בקשתם של למעלה מארבעים חברי כנסת. (דיון 40 חתימות). נושא הדיון – "מה האתגר המדיני של ממשלת ישראל בעקבות ההזדמנויות החדשות שנוצרו".

לאחר שהקשיב לנציגי הסיעות השונות עלה ראש הממשלה לדוכן והשיב לטענות שהעלו חברי הכנסת: "תכף נדבר על האתגר ונשיב על התוכחות אבל ההזדמנויות החדשות שנוצרו, הם נוצרו מעצמם. לבעיות יש תמיד כתובת אבל ההזדמנויות נפלו מהשמיים.

"הבוקר ביקר בלשכתי שליח מיוחד של ראש ממשלת יפן ומסר לי הזמנה לבקר ביפן, ועדכן אותי שבשלוש השנים האחרונות ההשקעות היפניות בישראל צמחו פי 20. אתמול קיבלתי איגרת חמה מידיד נוסף נשיא ארה"ב שהודה לי על התמיכה שאנחנו נותנים בעמדת ארה"ב שמתנגדת לתכנית הגרעין האירנית. לפני שבוע קיבלתי מכתב נוסף מנשיא סין שמברך על הקשר המיוחד שהולך ונרקם בין סין וישראל. שבועיים לפני כן קיימתי שיחה קרובה עם נשיא רוסיה פוטין בנושא שחשוב לביטחון ישראל. בעוד כמה שבועות אצא לביקור גומלין בהודו. בסופ"ש האחרון שוחחתי בטלפון עם נשיא מצרים שיחה חשובה לביטחונם של שתי המדינות

"כל הדוגמאות האלה הם רק מדגם קטן. אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה. לא היה דבר כזה בתולדותינו. כל בר דעת רואה את זה. ההזדמנויות האלה לא נוצרו, אנחנו מייצרים אותם כי אנחנו מטפחים את העוצמה הכלכלית והטכנולוגית שלנו על ידי שחרור השוק.

"דבר שני אנחנו מטפחים עוצמה צבאית ומודיעינית והשילוב הזה יוצר את העוצמה השלישית והיא עוצמה מדינית בין לאומית כבירה שלא הייתה לעולם למדינת ישראל. מדינות עומדות בתור כדי להדק איתנו את הקשרים. אז בואו נסכים אחת ולתמיד שאין לא צונאמי מדיני ולא בידוד מדיני יש רנסנס מדיני.

ראש הממשלה התייחס גם לנושאים המדיניים: "ביחס למה שקורה באזורינו, אנחנו לא מחמיצים הזדמנויות אלא מייצרים כאלה. נבצר ממני מסיבות מובנות לספר על כל מה שאנחנו עושים עם הגורמים סביבנו. יש פה אנשים שנמצאים בוועדות מסווגות והם יודעים את האמת.  אנחנו ניצבים כתף אל כתף עם מדינות במחנה המתון בעולם הערבי, וההתקרבות הזאת טובה לביטחון ולדעתי היא גם טובה בסופו של דבר לשלום.

"איראן יודעת היטב שאנחנו לא נשלים עם התבססות שלה בסוריה וגם ידידנו בוושינגטון ומוסקבה יודעים שאנחנו נפעל לשמר את ביטחוננו. אנחנו מטפלים באיומים סביבנו בתקיפות ובאחריות.

"אתם רוצים שנעצום עיניים, נצא מאיו"ש ונקווה שיהיה טוב. כשאני שומע את הנאומים הנלהבים שלכם אני אומר שאין פה שום דבר חדש. אתם רוצים שאני אעזוב את התפקיד מהיום הראשון שנבחרתי, בפעם הראשונה, השנייה, השלישית, והרביעית. מעניין מה יהיה התירוץ בפעם החמשית.

"ראש ממשלה מחליפים בקלפי. בדמוקרטיה מי שקובע מי יהיה ראש ממשלה זה לא אתם זה אפילו לא התקשורת, זה הציבור. ובגלל ההישגים העצומים שלנו הציבור קובע פעם אחר פעם שאני אעמוד כאן ואתם תשבו שם."

הרצוג לנתניהו: "אתה לא תנצח בבחירות"

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג דיבר לאחר ראש הממשלה ואמר: "זה נאום בחירות ראש הממשלה, אם אתה רוצה בחירות תגיד את זה. תשאל את השותפים שלך שקוברים עכשיו את ראשם עמוק. פעם חמישית בוא נראה אותך. לדעתי ולדעת רבים אתה לא תנצח בבחירות אבל בבקשה בוא נלך לבחירות.

"אם היית ראש הממשלה לפני 40 שנה כשסאדת הודיע שהוא מוכן לבוא לארץ, לדעתי במבנה האישיות שלך היית בורח. היית מפחד לעשות שלום, היית נבהל מאמא של צחי הנגבי כי אתה נבהל מכולם. אתה לא מוכן לתת את מה שאתה צריך לתת. אף אחד לא מדבר על פינוי וקווי 67 אלא על מהלך אזורי דרמטי ואתה יודע שהוא קיים. אתה לא מוכן ללכת למהלך של צעדים כלכליים בוני אמון כי נפתלי בנט לא נותן לך, הם לא מאפשרים לך לזוז מילימטר. הם חבורה שמחשקת אותך ואת המפלגה שלך, ואתה אומר לכל מנהיגי העולם שאתה לא יכול. אתה מקבל מכתבים וזה נהדר, כבר גילינו שהדואר יודע לעבוד, אבל אתה צריך גם לקבל החלטות דרמטיות ולענות על השאלה איך להבטיח את עתיד מדינת הלאום של העם היהודי.

"אתה יודע שבין הים לירדן אתה מאבד את הרוב היהודי, האם זו תהיה המורשת שלך. מורשת של שב ואל תעשה? מאז 2009 החמצת פעם אחר פעם רגעים היסטוריים. אתה לא מוכן לעשות את המתבקש ולהיפרד מהפלשתינים. אתה מסוגל לכדרר בין המנהיגים ולערבב אותם אבל מה תשאיר אחריך?

"ממשלתך ואתה נוקטים בצעדים לפלג להסית ולהדיח, לאיים על המפכ"ל, היועמ"ש על כלי תקשורת. אתה רק עוסק בהפצת שנאה והסתה וזו המורשת שתישאר.

ח"כ עמר בר לב: "רוסיה, ארה"ב וירדן ביקשו הסכם הפסקת אש בסוריה, ומי לא בחדר? אנחנו. ואת מי לא סופרים? אותנו. איך קרה שאת אזור החיץ ברמת הגולן קבעו לנו אחרים? איך קרה שעל פי ההסכם איראן תתיישב לפתחנו? ואתה ביבי, במשמרת שלך אתה מאפשר זאת. ושוב, אפס הישגים נאדה. שום כלום"

ח"כ יואב קיש: "כמה אירוני שהנושא של הדיון הוא מצבה המדיני של ישראל בעקבות ההזדמנות שנוצרו, וחלק מאלה שמדברים פה פורסם רק השבוע שהם פועלים נגד המדינה, ויותר מכך פועלים נגד הזכות הבסיסית של העם היהודי למדינה יהודית בארץ ישראל, מצטרפים לאויבינו וטוענים נגד הצהרת בלפור. הם יעלו לדוכן הזה ויטיפו לנו ולראש הממשלה על בידוד מדיני".

ח"כ איימן עודה: ראש הממשלה שקוע עד צוואר בחקירות, האזרחים כמעט איבדו את הספירה. כשנתניהו לחוץ הוא עושה את מה שהוא הכי טוב מסית ומפלג. כלבי התקיפה שלך משתוללים חוק אחר חוק. כעומק החקירה עומק החקיקה בגזענית והמפלה. חוק הדגל של הממשלה הוא חוק ייסוד שקובע שהאזרחים הערבים הם אזרחים סוג ב'. החזון המדיני שלך הוא לעד תחיו על חרב. אפילו האמריקאים יודעים שאתה וממשלתך אתם חזית הסירוב לשלום.

שר החינוך ח"כ נפתלי בנט: השאלה שלי לאופוזיציה, אתם כל הזמן אומרים לא, אבל מה האלטרנטיבה שלכם? אנחנו מציגים תכנית ואתם כל הזמן מפחידים אותנו. דיברתם על הסכנה הדמוגרפית, אבל שיעור הילודה אצל יהודים גבוה יותר, דיברתם על צונאמי מדיני איזה צונאמי מדיני? עולים אלינו לרגל, אומרים לנו זה יפיל את הכלכלה אבל התל"ג שלנו עולה והאבטלה יורדת. מה האלטרנטיבה שלכם? אנחנו עמדנו בתקופת בלימה אל מול האיום של מדינה פלשתינית, מאז כניסתנו לפוליטיקה בלמנו את הנשוא של מדינה פלשתינית. אנחנו צריכים להכריז כל תום עידן הבלימה ומעבר להכרעה וזו החלת ריבונות על שטחי c. אני מקווה שגם בליכוד יאזרו עוז ונעשה את זה.

ח"כ יאיר לפיד: "ראש הממשלה, אתה הודעת שאתה מתנגד לחוקים פרסונאליים שנועדו לחלץ אותך מהחקירות, אז תעצור את זה. תקרא לשני הרוטוויילרים שלך ותעצור את זה. אבל אתה לא תעשה את זה. אני מכיר אותך יותר מ20 שנה, נתניהו שאני זוכר לא היה מגיע לעולם לכך ששני שליש מהלשכה שלו במעצר. ח"כים שהיו תוקפים משפחות שכולות היו עפים מהליכוד תוך 5 דקות. משהו קורה בשנים האחרונות. אתה לא נותן אמון באנשים שאתה בעצמך מינית. נתניהו לפני שלוש שנים היה מצטלם עם פח של חמוצים? זה הדמות שאמורה לאחד את העם?"

ח"כ חמד עמאר, חבר הקואליציה מישראל ביתנו התייחס לקידום חוק הלאום ואמר: "אדוני ראש הממשלה, תגיד לי איך אני יכול להצביע על חוק כזה  אשר במתכונתו הנוכחית מפלה לרעה את כל אלה שלא נמנים עם היהודי. חוק זה לא ניתן לעיכול לכל אלה הנאמנים והתורמים לבניית המדינה ולייצוב ביטחונה, וזאת חרף כל הקשיים והאתגרים מסביב. לעדה הדרוזית אין כל בעיה עם ההגדרה של מדינה יהודית ודמוקרטית אך בחוק הלאום היא מרגישה שהוא מדרג אותה  כאוכלוסייה שאיננה שוות זכויות במדינת ישראל. התפיסה והמגמה של חוק הלאום איננה מקובלת, לא עלי, לא על בני העדה הדרוזית, ולא על כל סיעת ישראל ביתנו.  אני אלחם בכל הדרכים העומדות לרשותי כדי שחוק זה לא יעבור במתכונתו הנוכחית. לא מגיע לעדה הדרוזית אחרי כל כך הרבה שנים של נתינה והקרבה למען המדינה שתהיה מופלית לרעה במולדתה באמצעות חוק הלאום."

47 תמכו בהודעת ראש הממשלה לעומת 33 שהתנגדו.



0 תגובות